پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد
سرخط خبرها

نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد | هزینه نهایی و زمان انتخاب کاروان زائران اعلام شد

  • کد خبر: ۲۱۲۴۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد | هزینه نهایی و زمان انتخاب کاروان زائران اعلام شد
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای زائران حج تمتع سال آینده ۳ ایستگاه پروازی با امکان انتخاب «مدینه قبل» و «مدینه بعد» فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز غلامرضا رضایی درباره زمان انتخاب کاروان برای زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اظهار کرد: از اواخر هفته جاری روند انتخاب کاروان‌های حج تمتع آغاز خواهد شد و سازمان حج و زیارت زمان دقیق آن را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای ۳ ایستگاه پروازی شامل تهران، اصفهان و مشهد امکان انتخاب «مدینه قبل» و «مدینه بعد» برای زائران فراهم است. زائرانی که «مدینه بعد» هستند، پس از انجام مناسک حج تمتع به مدینه منوره مشرف می‌شوند و زائران مدینه قبل ابتدا به فرودگاه مدینه مشرف شده و پس از زیارت حرم نبوی مُحرم شده و به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

به گفته رضایی، هزینه نهایی حج تمتع نیز در زمان ثبت‌نام کاروان‌ها اعلام خواهد شد و در حال حاضر نمی‌توان رقمی را عنوان کرد.

نرخ ارز حج ۱۴۰۳ تعیین شد

در روز‌های اخیر مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه هیئت وزیران را درباره تأمین مخارج ارزی حج تمتع سال آینده را طی نامه‌ای ابلاغ کرده است.

در این مصوبه آمده است:

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

سازمان حج و زیارت مجاز است نسبت به خرید ارز به میزان ۳۰۰ میلیون دلار به نرخ ارز حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران اقدام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مبلغ را برای تأمین مخارج ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ در یک حساب دلاری به‌نام سازمان حج و زیارت نزد خود به صورت دفتری ثبت و نگهداری کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به درخواست سازمان حج و زیارت در زمان مقتضی نسبت به پرداخت و انتقال مبلغ یاد شده به کشور عربستان از ارز‌های در دسترس با اعمال نرخ برابر دلار با ارز موردنظر اقدام کند.

بر این اساس نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال آینده حدود ۳۹ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

به گفته سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، عملیات انتقال مبلغ مذکور توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

تاکنون بیش از ۵۶۰۰۰ نفر برای شرکت در حج تمتع سال آینده ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت مورد نظر سازمان حج و زیارت ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در نوبت سفر حج تمتع هستند و سهمیه حج ایران برای سال آینده ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است. البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است که این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

از ۱۵ دی‌ماه ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده آغاز شده و تاکنون ۷ اولویت برای ثبت‌نام فراخوانده شده‌اند که در روز‌های پیش رو فراخوان جدید برای برخی ایستگاه‌های پروازی نیز صادر می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->